10 august 2006

Cum e treaba cu "sfarsitu' lumii"

Bon, am ajuns si la acel subiect de care v-am spus acum doua zile.
Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii se vrea un film despre sfarsitul comunismului, despre ultimele zile ale lui Ceausescu, despre epoca Ceausista vazuta prin ochii unui copil de 7 ani.
Filmul a castigat (pe nedrept dupa parerea mea) la Cannes anul acesta Premiul pentru interpretare care i-a revenit Dorotheei Petre.

Avand in vedere ca interpretarea tinerei Dorotheea a fost practic inexistenta (mi-a placut mult mai mult in Ryna... care apropo, s-a vazut la TIFF-ul de anul trecut si nici pana azi nu a avut premiera in cinematografe... ma intreb oare de ce?...) si gandindu-ma ca subiectul nu avea de ce sa-i intereseze pe francezi, atunci de ce a primit premiile care le-a primit?
Lasand la o parte faptul ca pe generic sunt trecuti ca producatori executivi Wim Wenders si Martin Scorsese (oare or fi vazut capodopera in varianta finala pana la urma?) nu vad ce alt lucru putea sa-i atraga pe cei din juriu pentru a premia acest ?film?.

O sa spuneti ca sunt rau... nu e asa. Anul acesta vor mai fi alte 2 pelicule avand ca subiect revolutia romana: A fost sau n-a fost? (o excelenta comedie a lui Corneliu Porumboiu) si Hirtia va fi albastra, o drama de actiune in regia cunoscutului Radu Muntean (Furia). Aceste doua filme, chiar au ceva de spus, dupa ce le vezi ramai impresionat, te gandesti la acele vremuri, iti pun niste semne de intrebare... Insa filmul lui Mitulescu pe mine doar m-a plictisit. Atat. Pacat de publicitatea care i s-a facut. Nu merita.

Ca sa vedeti ca nu am nimic cu acest regizor precizez ca mi-a placut unul din scurt metrajele realizate acum cativa ani: Bucuresti-Wien ora 8,15. Extraordinar. Pacat ca dupa acesta a venit dezamagirea numita Trafic (tot scurt metraj si tot cu premiu la Cannes) si acest prim lung metraj dezamagitor. Sper insa sa-si revina la urmatorul si sa fie mai vizionabil.

P.S. Probabil ca titlul ii va atrage pe multi crezand ca e cine stie ce film cu buget mare si efecte speciale extraordinare, ca doar e sfarsitul lumii! Nicidecum... e vorba de o metafora evident... Nici un Matrix romanesc aici, stati calmi!

Apropos, maine la ora 19,00 la cinema Scala din Bucuresti va avea loc lansarea peliculei The World?s Fastest Indian / Cel mai rapid motor din lume. Un extraordinar film cu Anthony Hopkins in rolul principal, pe care vi-l recomand din toata inima.
Inaintea filmului, in fata cinematografului va avea loc un eveniment cu motociclete sustinut de Federatia Romana de Motociclism. Ne vedem acolo!