15 august 2006

In Delta - prima zi

Ieri a fost o zi cu multe surprize si cu un drum plin de aventuri. Plecarea a fost la ora 7,45 dimineata, urmand ca autobuzele sa plece spre Tulcea pe la 8,15. Dupa doua popasuri, pe la 13,30 am ajuns in cele din urma in Tulcea, mai precis in portul Mahmudia de unde trebuia sa luam vaporul.

Pentru ca cel de-al doilea vapor (cu care trebuia sa mergem) s-a defectat, am asteptat un altul. In pauza cat am asteptat, am ajuns la un restaurant numit Teo. Am mai stat de vorba cu ceilalti invitati si am purtat o discutie cu actrita Ioana Macaria despre rolurile interpretate si alte filme romanesti.

Vine vaporul, plecam in sfarsit. Pentru ca drumul ar fi durat prea mult, de la jumatate, ne sunt trimise barcile rapide. Pe la 19,30 ajungem la destinatie. A fost un drum super misto si ne-am simtit toti ca in expeditiile in jurul pamantului, cu multe aventuri pe drum.

Seara ne cazam si ne pregatim de ceremonia de deschidere.

Ora 22. Incepe ceremonia in camping. Marcel Iures (presedintele Festivalului) si Miruna Berescu (directorul Festivalului) deschid aceasta editie a treia a Anonimului. Ne sunt prezentate juriile sectiunilor si filmele pe care o sa le vedem. Publicul e foarte entuziasmat.

In scurt timp incepe proiectia filmului cu care se deschide festivalul. The Wind that Shakes the Barley (Palme D'Or Cannes 2006), in regia lui Ken Loach. Un film interesant, despre lupta pentru libertate a unor irlandezi cu britanicii. Dur, filmat alert si bine jucat este bine primit de public.

Urmeaza dupa film, scurt metrajul lui Cristian Mungiu, Turkey Girl (n-am mai stat, pentru ca il vazusem la TIFF anul trecut) si Hirtia va fi albastra, al doilea lung metraj al lui Radu Muntean, de care v-am mai povestit. Hirtia va fi difuzata azi a doua oara iar eu o voi revedea (a treia oara) pentru ca sunt tare curios de reactia publicului.

Va mai tin la curent, acum intru la un calup de scurt metraje si dupa am 2 filme din competitie.

2 Comments:

At 1:35 p.m., Blogger meme said...

Sa ne tii la curent cu reactiile la filmul pentru care ai facut o pasiune tacita (sau mai putin tacita, da nu conteaza :P) S-a albastrit hartia publicului?
:)

 
At 9:22 p.m., Anonymous Anonim said...

Nesimtirea tarii! ( nu m-am putut loga pt ca nu am cont...dar ma stie cine ma cunoaste; films4all ma intitulesc!) ;)

 

Trimiteți un comentariu

<< Home