27 august 2006

Tragedie in cinematografia romaneasca

Off... nici nu stiu cum sa incep sa scriu.
N-am mai scris de doua zile... vineri pe la pranz am aflat o veste teribila, pe care nu am vrut s-o cred... Fostul meu coleg de la Radio Delta cu care faceam emisiunea CineMagia mi-a dat stirea teribila: Cristian Nemescu a murit intr-un accident de masina!

Stirea ne-a dat total peste cap... Nu ne venea, si inca nu ne vine sa credem!
Il cunoasteam destul de bine pe Cristi, l-am avut invitat in emisiune, ne intalneam la tot felul de evenimente legate de film, a acceptat sa vina la petrecerea noastra de un an de emisiune. Era un om extraordinar, linistit, la locul lui. Nu deranja pe nimeni, isi facea meseria cu pasiune si ne-a oferit niste filme extraordinare.

Ultima data l-am vazut acum o saptamana la Festivalul Anonimul, am facut poze, am ras... La intoarcerea acasa, pe vapor am vrut sa-l mai intreb de lung metraj, in ce stadiu se afla... dar era impreuna cu prietena, se simteau asa bine, incat am zis sa nu-l deranjez si o sa vorbim la Bucuresti... din pacate nu am mai avut ocazia...

Cu scurt metrajele premiate la multe Festivaluri Internationale Mihai si Cristina, Poveste de la scara C si medium metrajul Marilena de la P7 (Cannes 2006) o sa ramana vesnic in inima cinefililor romani.
Cristi tocmai terminase primul lung metraj, California Dreaming pe care toata lumea il astepta cu nerabdare.

Odata cu el a disparut si un important sound designer (cum ii placea lui insusi sa-si spuna) Andrei Toncu. El a colaborat cu Cristi la majoritatea filmelor lui, precum si la zeci de altele.

Doua sperante ale cinematografiei romanesti, disparute nedrept si tragic dintre noi, datorita unor nenorociti de straini care vin la noi in tara si isi inchipuie ca pot face ce vor ei...

Aceasta drama nu trebuie sa ramana nepedepsita!

Iata ultima poza pe care am facut-o la Anonimul dupa ceremonia de premiere....

(Tudor Giurgiu, Constantin Popescu, Cristian Nemescu, Andi Vasluianu, eu si fratele meu Cristo).

RIP Cristi! Nu te vom uita, iar filmele tale vor ramane vesnic in inima noastra!

Inmormantarea va avea loc marti, ora 12 la Cimitirul Evanghelic Belu.